Pengikut

Ahad, Februari 20, 2011

Prk Upsi : Posting Masih Ada Yang Punyai Pikiran Zaman Penjajah


Bismillah wal Alhamdulillah... Bersyukur kepada Allah kerana masih memberi keizinan kpd sya untuk meneruskan agenda dakwah yang diperjuangkan. Tidak lupa juga selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W sempena bulan yang mulia,bulan rabiulawwal yang mana terdpat kerahmatan didalamnya dengan kemuliaan junjungan besar kita.
    Saya secara peribadi melihat bahawa kebanyakan mahasiswa/i Upsi masih tidak terbuka fikiran mereka dan mudah menerima segala tohmahan tanpa usul periksa. Pada saya,setiap kali pilihanraya bukan manifesto yang ingin diperjuangankan dan perlu diperjuangkan. Yang perlu diperjuangkan ialah pembukaan minda oleh mahasiswa Upsi. Masih ada mereka yang beranggapan ( walaupun mereka ini pointer tinggi ) bahawa mengundi mahasiswa pendidik tidak akan posting. Saya secara peribadi begitu sedih dengan apa yang berlaku. Pemikiran penjajah yang masih digunapakai menyebabkan mereka menjadi jumud dan penakut untuk menuntut hak mereka. Sesungguh Malaysia amat malang kerana melahirkan graduasi seperti ini kerana tidak mampu menggunakan akal yang waras untuk berfikir yang mana betul dan yang mana salah.
   Jika betul mengundi mahasiswa pendidik tidak akan dapat posting maka sya umumkan bahawa sayalah yang pertama tidak akan posting namun sya yakin rezki itu datangnya daripada Allah bukannya daripada mana-mana pihak bahkan kita hanya mencari tpi Allah yang memberikan. Ingin saya tegaskan bahawa mereka yang befikiran bahawa kerajaan atau lebih tepat KPM yang memberi rezeki kepada mereka,memberi pekerjaan mereka maka mereka ini telah gelincir akidah mereka kerana menafikan sifat "Qudrah" dan "Iradat" Allah. Dan saya yakin bahawa saya tetap akan dapat posting walaupun dilebel sebagai "menentang arus". Allah telah membuktikan perkara ini apabila kebanyakan hardcore mahasiswa pendidik semua dapat posting bahkan sesetengah mereka dapat posting dikawasan/daerah/negeri mereka sendiri. 
    Sya menyeru kepada semua mahasiswa/i Upsi untuk mengubah pemikiran penjajah mereka,gunakan akal yang diberikan Allah untuk berfikir dengan tohmahan yang dilakukan terhadap mahasiswa pendidik. Posting mahupun tidak bukanlah soal JHEPA ataupun universiti tetapi berkaitan dengan KPM. Saya yakin dan percaya KPM merupakan sebuah kementerian yang professional dalam menjalankan amanah rakyat. Kebanyakan yang "tersangkut" posting adalah mereka tidak pandai bercakap atau jika bercakap sekalipun hanya membawakan isu kosong sahaja. Mahasiswa yang berminda kosong adalah tidak bernilai pun utk pembangunan negara. Jika material yang diambil kira dalam setiap undi yang dibuang nescaya mengundi mahasiswa pendidik adalah jalannya kerana kami bukan memperjuangkan golongan pentadbiran tetapi kami memperjuangkan mahasiswa. Kami menjadi pendesak untuk kebajikan bukannya penunggu kebajikan datang... Kita mahukan pemimpin yang mampu menjaga amanah mahasiswa,yang mampu berkhidmat dengan mahasiswa bukannya pemimpin yang menghabiskan duit mahasiswa bukannya pemimpin yang memperguna duit mahasiswa untuk kepentingan peribadi...... Pilih lah pemimpin yang mampu menjaga amanah dan cuba menjalankan sistem Islam.
~Mahasiswa Pendidik : Harapan & Perubahan~

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters