Pengikut

Isnin, Februari 21, 2011

Prk Upsi : Selamat Mengundi..


Bismillah wal Alhamdulillah... Dalam keadaan masih ramai mahasiswa/i Upsi tertipu dengan pelbagai dakyah yang membabitkan isu posting dan AUKU. Kita telah masuk kepada fasa mengundi yang mana merupakan fasa kemuncak kepada suatu proses demokrasi. Walaupun masih ramai yang tidak tahu calon manakah yang harus dipilih,walaupun masih ramai yang turun ke rapat umum untuk mencari button badges,walaupun masih ramai yang mengkritik kenapa perlu diadakan pilihanraya namun mahu tidak mahu kita telah masuk kesatu episod lagi untuk memilih pemimpin baru yang akan menerajui kampus. Walaupun ada antara golongan yang menggunakan pelbagai helah untuk memenangi undi namun saya yakin mahasiswa/i Upsi pandai dalam memilih pemimpin yang layak untuk diundi.
    Saya menerima maklumat bahawa ada fakulti yang memanggil pelajar untuk dibrainwash untuk memilih mereka namun pada saya itu adalah satu ujian dalam meneruskan perjuangan mahasiswa/i Upsi. Perjuangan akan diteruskan walaupun tersebar gambar yang menunjukkan saya dengan Anwar Ibrahim semata-mata untuk menjatuhkan saya namun saya merasakan mahasiswa tidak akan termakan dengan publisiti murahan yang dilakukan. Harap pada pilihanraya kali ini mahasiswa/i mampu membuka minda untuk memilih calon yang mampu membela nasib mereka bukannya calon yang menabur banyak manifesto kemudian meninggalkan mahasiswa/i Upsi terkapai-kapai..
Undilah untuk Universiti
~Mahasiswa Pendidik:Perubahan & Harapan~

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters