Pengikut

Jumaat, Februari 18, 2011

Kempen Hari Pertama prk Upsi sesi 2010/2011


     Bismillah wal Alhamdulillah.... Bersyukur kepada Allah kerana masih memberi kesempatan untuk melaksanakan agenda dakwah dalam situasi yang berbeza. Selepas menyampaikan ucapan di sudut speaker corner calon-calon MP dan LMP telah mula menampal poster dikawasan yang strategik di kawasan BitaraSiswa yang mungkin melambangkan usaha kami untuk menawan Bitarasiswa suatu hari nanti . Kumpulan Aspirasi pula dilihat menampal poster di kawasan Bangunan E Learning mungkin bagi mengelakkan pertembungan berlaku dengan kumpulan pro-M. Untuk melihat sepintas lalu gambar kempen tadi boleh lihat di Kami Sokong Mahasiswa Pendidik ( KSMP ) .
    Poster-poster dikawasan Kampus Induk mungkin hanya ditampal sedikit memandangkan pelajar kurang berada di kampus pada hari sabtu dan ahad kecuali pada pagi sabtu bagi pelajar yang masih mempunyai Koko. Oleh itu,pihak jentera pro-M akan "menggempur" kolej-kolej kediaman bagi memperkenalkan calon kepada bakal-bakal pengundi. Kehangatan pilihanraya kampus sudah mula terasa apabila kebanyakan mahasiswa mula turun ke rapat umum dan membantu menampal poster calon dan diharapkan ia akan berterusan dan semakin bertambah baik. Kempen pada kali ini dikejutkan dengan berita seorang calon Pimpinan Bitara ( Pendidik Bitara ) daripada bangsa Cina iaitu Mar Chee Hoong mengadu telah dikhianati oleh pihak Pimpinan Bitara. Sebelum ini beliau dijanjikan bantuan oleh pihak Bitara seperti sumber kempen dan orang untuk berkempen. Namun semua itu adalah satu penipuan apabila janji yang ditabur kepada beliau tidak ditunaikan sehingga menyebabkan beliau kecewa dan mengadu perkara ini kepada pihak Mahasiswa Pendidik untuk tindakan yang lebih lanjut. 
    Kempen pada kali ini,akan diteruskan pula dengan rapat umum yang akan diadakan di Kolej Aminuddin Baki pada jam 9.30 malam. Dan pada esoknya ( 19/02 ) akan diadakan rapat umum di Kolej Harun Aminurrashid dan pada malam akhir akan diadakan di KAB dan Seterusnya di Khar... Semua mahasiswa/i dijemput hadir ke rapat umum tersebut untuk mendengar apa yang ingin diperkatakan oleh barisan calon pro-M.

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters