Pengikut

Jumaat, Disember 03, 2010

Puteriku Sayang patah hati






     Bismillah wal alhamdulillah....... anatara lagu wajib yang akan saya dgr setiap hari ialah puteriku sayang dan juga patah hati.Tiba-tiba malam tadi tanpa ada angin dan ribut sedang asyik mendengar lagu puteriku sayang maka berkata roomate yang bernama facebook syafiq barry .Dia kata " lagu ni crita pasal apa pulak" saya pun jawab "x tahu,dgr kes sedak jah"..dia pun kata pelik la hang ni...... selepas lagu puteriku sayang lagu beralih pula kepada patah hati ( mmg set 2 lagu tu je malm tadi ) ....maka sekali lagi  blog syafiq barry bertanya  "yang ni hang degr pasai apa pulak"..sekali lagi ku menjawab " x tahu"


setelah difikir maka ku membuat kesimpulan awal...

1.puteriku sayang
     dalam youtube ada komen bahawa puteriku sayang ini mengagungkan muslimat...tpi bagi saya ia adalah lambang kepada sifat muslimat itu sendiri.. kegagahan muslimat dalam menghadapi ujian..Kelmbutan yang ada pada muslimat tu x bermkna muslimat tu tidak kuat untuk berjuang..Muslimat juga menghadapi pelbagai cobaan dalam hidup dan pada saya lagu ini banyak menyanjuung nilai yang ada pada muslimat..lagu ni diambil dari sahabatku Husaini...

2.Patah hati

    yang patah hati ni x tahu la knp minat ..Mungkin sbb nada lagu tu yang kena gaya...Jika di perhatikan banyak pengajaran/nasihat dalam lagu ni...tentang apa masih " x tahu"


 

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters