Pengikut

Ahad, Oktober 25, 2009

KENALI DUIT LAMA...

       Ramai dari antara kita yang tidak pernah melihat duit lama termasuklah saya sendiri.Jadi pada kali ini saya akan memaparkan tentang duit lama ini..

duit berharga seribu yang sekarang ini sudah di mansuhkan kerana di bimbangi ekonomi akan kurang stabil.


 
 
saya tak pernah tengok  duit 500 ni.Maklumla orang kg.Saya rasa duit ini juga telah di mansuhkan.


 
kalau yang 20 ni saya masih sempat rasanya.ia sejak tahun saya lahir iaitu 1989



kalu yang ni saya tak sempat langsung la.zaman bila pun x tahu


duit syarikat british borneo utara yang bernilai 1 dolar


yang ni saya masih sempat.duit ini ditarik kerana kononnya ada lambang salib dekat kubah istana negara..tapi duit ni masih laku sampai sekarang.


ni duit 10 ringgit tahun 1976 lagi...saya takder lagi


yang ni pun tahun 1976.tapi ada dalam simpanan saya


yang ni pun duit 50 yang lama.lebih cantik dari yang ada sekarang
 
yang ni ..Wallahu aklam


yang ni pun tak tahu bila tapi kalau ikut ejaan ia macam zaman p ramle


ni kalau x kenal hapeh lako


kalau yang ni pun masih sempat dengan saya


ni duit 25 cent zaman  1940

yang ni 20 sen tahun 1941



50 sen tahun 1941.tengok betapa besar nilai 50 sen dulu sampai kena guna kertas


10 sen tahun 1941




Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters