Pengikut

Jumaat, Januari 28, 2011

Chupacabra - Si Penghisap Darah Kambing


    Pada 1995, Puert Rico dikejutkan dengan kematian 8 ekor kambing secara aneh. Kambing itu tidak dimakan tetapi darahnya dihisab. Terdapat 3 gigitan misteri pada badan haiwan tersebut. Disebabkan tiada bukti yang kukuh mengenai perkara ini maka pihak berkuasa Puerto Rico telah mengandaikan bahawa kematian haiwan tersebut disebabkan oleh gigitan bintang buas. Selang 4 bulan kemudian berlaku sekali lagi peristiwa yang sama namun kali ini membabitkan jumlah korban yang lebih besar iaitu kira-kira 150 ekor kambing dan biri-biri di Canovanas. 
    November tahun yang sama,penduduk melihat kelibat makhluk ini di Canovas. Penduduk mendakwa binatang ini muncul dari angkasa dan hinggap diatas pokok sebelum menghisap darah binatang penduduk tempatan. Menurut penduduk Chupacabra setinggi 1 meter dan bewarna kelabu dan berbulu seperti monyet. Makhluk itu memiliki sepasang mata yang merah bertaring,lidah yang terjelir,dan mempunyai sayap. Chupacabra boleh melompat seperi kanggaru dan boleh memecah masuk rumah penduduk dan terus ghaib. Ia meninggalkan lendir dan juga cecair yang melekit. Makhluk ini banyak menyerang ladang penduduk di Mexico,Amerika Syarikat dan juga Austrlia.
    Pada 2004, seekor makhluk yang tidak dikenali telah masuk ke perangkap seorang peladang yang bernama Reggie Lagow. Tubuh binatang itu seakan anjing sebesar saiz kanggaru dan tidak pula mempunyai bulu. Ujian DNA yang dilakukan oleh universiti California tidak dapat mengenalpasti jenis haiwan ini. Namun DNAnya hampir sama dengan DNA anjing gurun tetapi saiznya lebih besar.Haiwan ini diberi nama Elmendorf Beast iaitu nama tempat haiwan ini dibunuh. Ditengah Rusia dilaporkan sebanyak 32 ekor ayam Turki/Belanda telah dihisap darahnya dan pada keesokan harinya sebanyak 30 ekor biri-biri menjadi mangsa darahnya dihisap sehingga habis. Di Peru ,seorang peladang telah melaporkan serangan chupacabra keatas babi hutan peliharaannya dan membunuhnya dalam masa kurang seminit..... Sehingga kini haiwan ini masih misteri kewujudannya,,...

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters