Pengikut

Sabtu, Februari 19, 2011

Prk Upsi : Kab Panas


   Rapat umum yang diadakan pada malam tadi 18/02 telah dicemari oleh provokasi "melampau" oleh pihak Pendidik Bitara sehingga menimbulkan sedikit kekecohan. Provokasi melampau "terpilih" yang dilakukan oleh Pimpinan Bitara ditujukan kepada bekas penyokong mereka yang berpaling tadah dan bersama pro-M dalam pilihanraya kali ini. Suasana aman rapat umum yang dilakukan oleh Mahasiswa Pendidik dicemari oleh provokasi   yang dipercayai dilakukan oleh penyokong kuat Pimpinan Bitara yang sudah bekerja dan berpraktikum. Campur tangan "orang asing" ini telah menyebabkan suasana kempen pilihanraya kampus yang sedia aman bertukar menjadi kecoh.
   Kekecohan dikatakan bermula apabila kumpulan lelaki daripada Pimpinan Bitara cuba menghampiri ( tiada istilah ikhtilat pada Pimpinan Bitara ) kumpulan muslimat Mahasiswa Pendidik sehingga muslimat meminta tolong. Ini menyebabkan beberapa orang daripada "unit amal" Mahasiswa Pendidik telah bertindak cuba menghalang daripada berlaku kejadian buruk. Pimpinan bitara telah melancarkan provokasi melampau kepada Nur Ain Balqis yang merupakan bekas penyokong mereka yang berpaling tadah kepada LMP. Laungan yang tidak menggambarkan sahsiah seorang guru bergema oleh pihak pimpinan bitara namun apabila diminta penjelasan atas apa yang mereka ucapkan mereka hanya diam membisu kerana ketiadaan hujah.
    Selepas giliran mereka berucap,kebanyakan mereka menghentam Mahasiswa Pendidik dan bukannya menyatakan manifesto masing-masing. Hanya beberapa daripada meraka yang masih "suci" terus menyatakan manifesto tanpa menghentam mana-mana pihak. Kebanyakan calon Pimpinan Bitara merupakan mereka yang tidak mempunyai ideologi bitara tetapi mereka telah dipaksa untuk bertanding atas nama bitara kerana kekurangan calon. Namun begitu dalam ucapan bitara satu perkara kelakar mungkin hasil daripada nak tunjuk pandai telah berlaku apabila seorang calon Pimpinan Bitara menyatakan bahawa retorik sebahagian daripada pemujukan/persuasif sedangkan hakikatnya pemujukan/persuasif merupakan salah satu daripada sub-topik daripada retorik. 
     Kekecohan yang berlaku di KAB diharapkan tidak berlaku lagi di masa yang lain. Berpolitiklah secara matang, tunjukkan kita sebagai seorang siswa ,kita seorang pendidik. InsyaAllah pada malam ini 19/02 Mahasiswa Pendidik akan mengadakan kempen di Khar.... Semua mahasiswa/i dijemput hadir..

Tiada ulasan:

The Live Stream plugin lets your users share activity and comments in real-time as they interact during a live event.

13.1.10

free counters